Страници

сряда, 16 ноември 2011 г.

Кукса

Изработването на традиционна кукса отдавна ми се мотае като идея в главата, но трябваше да се случат няколко неща - така да се каже да узрея. Казано по друг начин - да придобия малко умения :)
Като за първи опит реших да ползвам гнила бреза, тъй като маетриал имам в изобилие.
Не съм снимал от самото начало, тъй като не е кой знае колко интересно.
Избрах подходящ участък без чворове от дървото с диаметър около 17-18 сантиметра. Разцепих трупчето през средата.Оформих грубо дръжката с триона. Последващото оформяне започнах да правя с брадвата, докато куксата не започна да добива вид.
Издълбаването на чашката го правя с кривата Мора. Мога да кажа, че въобще не е толкова лесно, колкото изглежда. Имам 4 нови мазола на пръстите и мускулна треска на рамото!
Искам да пооформя и изтъня стените още малко с брадвичката, след това по-финното оформяне с ножовете и накрая ще финиширам със шкурки.

До тук сумарно работата е около 4-5 часа (не съм засичал) и според мен ми остава поне още толкова.







Няма коментари:

Публикуване на коментар