Страници

понеделник, 28 ноември 2011 г.

Класически сгъвайки - кеф за душата - Case 62154

Ще си позволя да използвам заглавието на една тема в Метал блейд форума, надявам се колегите да не ми се сърдят.
В серия от публикации ще се опитам да представя няколко ножчета, които имам или ще предстои да имам.

Лично аз под класическа сгъвайка разбирам т.н. slip-joint ножове или по нашенски ножове с пружина и без заключване. Също така към класическите могат да се квалифицират някои бек-лок модели (110, 112, и т.н на Бък) или фрикшън фолдъри (Окапи, Опинел и др.)

Срещат се и много вариации - различни форми и брой на остриетата, различни дръжки - форма и вид. Едва ли мога да кажа колко и какви са.

Първото ножче, което ще представя е на американската фирма Case а модела е 62154 Tiny trapper.


Остриетата са две - клип поинт и спей. Чирените са кост и никел-силвър. Дължината на затворено ножче е 6 см.

На пръв поглед изглежда миниатюрно и безполезно, което си струва да седи на рафт в колекцията. Изглежда като сувенир, но всъщност никак не е :)

Поне при мен практиката показа друго. За няколкото месеца от както го имам не ми излиза от джоба. Не се усеща въобще. Ползвал съм го безброй пъти - за отваряне на опаковки дори и за рязане на храна!

Може и да не енай-удобния и практичен, но при нужда ще свърши работа!



Няма коментари:

Публикуване на коментар