Страници

вторник, 8 ноември 2011 г.

Buck 112 Ranger

112-ката малко незаслужено се губи, засенчена от популярността на "големия" брат, Бък 110. Ножчето буквално е умалено копие на 110-ката.

Интересна е историята за произхода на модела. След възникнал бой на самолетоносача USS Ranger се въвежда забрана на моряците да носят ножове с острие над 3 инча, и затова Бък започват да произвеждат модел 112, носещ името на въпросния самолетоносач.


Острието е клип-поинт с дължина 7.6 см (3 инча), стоманата вероятно е 425М. Скосяването е "холоу грайнд" с вторичен скос, който на моят нож е премахнат и е заточен "конвекс". Дебелината в горната част е 3 мм, в предвид малката дължина ножа изглежда много стабилен. Заключването е "бек лок". Конкретно моя нож няма никакви луфтове, имайки в предвид, че е на почти 30 години, според макировката на производителя.


Причините да си го взема са няколко.
Преди време имах 110 и ме кефеше, но съвсем импулсивно се разделих с него (замених го за Maxpedition Octa). Странното е, че 110-ката започна да ми липсва! Поръчах си чрез познат Кабелас-кото ножче от S30V (Alaskan Guide) в комплект с Vanguard-а, но все още не са пристигнали (чакам ги в средата на лятото). Започнах да мисля, как да си взема "нормална" 110-ка докато дойде по-специалната и така попаднах на тази 112-ка в "ебей". Решх да участвам в наддаването и го спечелих. На дръжката има гравирано логото на "Harley Davidson" и е производство в началото на 80-те, като това го прави колекционерски.



Предния собственик добре се е грижил за него - конвексирането е от него. Но не го е и жалил. Имаше проблясъци и леки подбивания по режещия ръб, които премахнах на DC4. В резултат на това се образува много малък вторичен скос, но мисля скоро да взема шкурки и подложка за мишка и да го премахна. Конвекса много повече ми харесва. Ножа реже много "мазно", заточен по този начин! Върха на острието е леко изкривен, но почти не си личи.

В сгънато положение острието е центрирано идеално.

Дръжката е с дължина 10.8 см. На мен ми е много удобна в прав и обратен хват. Пасва ми идеално!



Теглото му от 160 грама не го прави най-удобния за ежедневно носене, но аз съм го сложил в чантата. Там не ми тежи. По принцип би трябвало да идва с кожено калъфче, но то при мен липсва. Ще се опитам да направя, но нямам големи очаквания, тъй като опита ми е нулев. Времето ще покаже какво ще се получи.


Тъй като не ми е основния ежедневен нож, не съм го ползвал кой знае колко, но съм сигурен, че ще се представя добре. В предвид скосяването и репутацията на "баткото", силата му е в рязането. Мезето го нарязах почти без никакъв натиск - справи се отлично!


В заключение мога да кажа, че 112-ката е един приятен, класически сгъваем нож, който с малки компромиси става за ежедневно носене, но в това отношение отсътпва на съвременните модели. Аз обаче съм консервативен и си го харесвам. Надявам се и на вас да се хареса!






Няма коментари:

Публикуване на коментар