Страници

неделя, 6 ноември 2011 г.

Victorinox Spartan vs Victorinox Sportsman

Ще се опитам да направя кратко представяне и съпоставка на двете ножчета.

Victorinox Spartan:
Spartan-а си го намерих на Мальовица докато карах ски, и вече повече от 6 години не ми излиза от джоба.
Има съвсем базови функции, като в сайта и в брошурите на Викторинокс малко са ги доукрасили.
Ножа е от серията 91мм (в сгънато положение). Има два слоя инструменти. Теглото му е 60 грама - в джоба почти не се усеща. Чирените са от целидор, лъскави, но лесно се драскат. Има две остриета - малко и голямо, отварачка за бутилки с голяма плоска отверка. За по-голямо удобство при ползване на отверката, инструмента се застопорява и на 90 градуса. На отварачката има и някакъв засек, който според Викторинокс е "инструмент за оголване на кабели", но лично аз не виждам как, без да се преработи, това може да стане. Отварачка за консерви - на върха има малка плоска отверка. Тирбушон, шило, пинсетка, клечка за зъби и халкичка за окачване.
През годините ми се е налагало да използвам всичките налични приставки и винаги съм вършел работа и ножа не ме е подвел. Стоманата е известната неръждаема, която Викторинокс ползват в почти всичките си ножове. Точи се много лесно и остро, според някои бързо губи острота, но според мен зависи за какво и колко се ползва. На мен ми се налага на няколко месеца само да го тръкна на керамиката на DC4 и "всичко е 6". Няма да си кривя душата - най-често ползвам клечката за зъби и за мен това е най-полезното в тоя нож.



(Спартан-а е в средата, отгоре е Soldier, отдолу - Camper)




Victorinox Sportsman
Основната причина за покупката е да замени Спартан-а като EDC. Ножа е с размер 84 мм, тегло 50 грама.


Функциите му на 90% съвпадат с по-големия нож, но има и малки разлики. Чирените са найлонови, грапави и устойчиви на издрасквания. (това до колко е така - времето ще покаже). Вместо малко ножче има пила за нокти. Намирам го за по-полезно, тъй като от скоро свиря на акустична китара и трябва по-често да подържам ноктите си.
Отварачката за бутилки с плоската отверка не се застопорява на 90 градуса.





И двата ножа са практични при ежедневно ползване в градски условия - малки, леки и удобни за носене в джоб, а от друга страна достатъчно функционални. Замислял съм се за по-голямо ножче, но след размисъл почти винаги съм се отказвал. Просто от допълнителните неща нямам често нужда, а когато ми се наложи да ползвам по-голяма отверка, клещи или трион си ползвам съответните инструменти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар